-
چرا به نرم افزار مدیریت جلسه نیاز دارید؟
دوشنبه 29 آبان 1402 13:56
برگزار کردن جلسات کاری برای کسب و کارهای مدرن ضروری است؛ به خصوص در شرایط فعلی که بسیاری از شرکتها دستخوش تحولات دیجیتالی شدهاند و در محیطهای کاری هیبرید، با افراد دورکار کار میکنند، جلسات مجازی عامل همسویی کارکنان و اشتراکگذاری ایدهها تبدیل شدهاند. اما برگزاری یک جلسه همیشه هم آسان نیست، تا حدی که نزدیک به ۷۱...
-
مدیریت فرایند تغییر و اجرای موفقیتآمیز آن در سازمان
شنبه 20 آبان 1402 12:55
هر کسی چیزی دارد که میخواهد تغییر دهد! کارمندان میخواهند نظر مدیران خود را تغییر دهند و مدیران میخواهند سازمانها را متحول کنند. بازاریابان میخواهند رفتار مصرفکننده را تغییر دهند و فروشندگان میخواهند نظر مشتری را تغییر دهند. استارتآپها میخواهند صنایع را تغییر دهند و سازمانهای غیرانتفاعی میخواهند دنیا را...
-
اهداف سازمان چیست و چرا اهمیت دارد؟
دوشنبه 1 آبان 1402 14:06
هر سازمان برای دستیابی به یک یا چند هدف تاسیس میشود! اهداف سازمان ممکن است بر اساس ماهیت و نوع کسب و کار متفاوت باشد؛ سودآوری را میتوان هدف کلی همه سازمانهای تجاری در نظر گرفت، اما در کنار سودآوری، اهداف دیگری هم وجود دارد که سازمانها برای محقق کردن آنها تلاش میکنند. مثلاً سازمانهای خدماتی یا دولتی، با هدف...
-
چطور یک نامه اداری را به چند نفر ارجاع بدهیم؟
چهارشنبه 26 مهر 1402 12:19
پس از این که نامه اداری ایجاد میشود و مراحل ثبت را طی میکند، در سازمان به گردش درمیآید. گردش نامه در سازمان تا زمانی ادامه پیدا میکند که نامه مختومه یا بایگانی شود. ارجاع در واقع همان ابزاری است که نامه را از یک کارتابل به کارتابل دیگر منتقل میکند و باعث گردش نامه در سازمان میشود. این مقاله را به ارجاع نامه در...
-
فرهنگ سازمانی چیست و چطور میتوان آن را تقویت کرد؟
سهشنبه 4 مهر 1402 11:50
در باب اهمیت فرهنگ سازمانی، شاید بتوان گفت که یک فرهنگ سازمانی عالی، کلید موفقیت در کسب و کار است. بر اساس نتایج پژوهشهای انجام شده، شرکتهایی که فرهنگ سالم دارند، در طی سه سال رشد درآمدی قابل توجهی را تجربه میکنند. با این حال مدیران همه سازمانها به فکر تغییر فرهنگ سازمانشان نمیافتند و از بین مدیرانی که تصمیم...
-
سطوح ارتباط سازمانی و انواع نامه اداری
سهشنبه 28 شهریور 1402 11:19
هر سازمانی فارغ از اندازه و نوع فعالیتش، یک ساختار سازمانی دارد که هم در داخل سازمان و هم خارج از آن، سطوح مختلفی از ارتباط را ایجاد میکنند. این سطوح ارتباطی، نامه نگاری آن سازمان را هم تحت تاثیر خود قرار میدهند. بر همین اساس، نامههای اداری را میتوان از لحاظ سطح ارتباطی میان سازمانها یا فرستنده و گیرنده، و همچنین...
-
کارتابل سمت محور آوات و کاربرد آن در مدیریت مکاتبات
دوشنبه 20 شهریور 1402 13:03
اگرچه مفهوم کارتابل، زمانی به ادبیات سازمانی راه پیدا کرد که نرم افزارهای اتوماسیون هنوز تولید نشده بودند، اما با گذر از مدیریت مکاتبات به روش سنتی و رواج استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون، این مفهوم همچنان کاربرد دارد. کارتابل از یک پوشه ساده، به ابزار نوینی با امکانات پیشرفته تغییر هویت داده که امکان مدیریت نامههای...
-
نحوه پاراف کردن نامه در اتوماسیون اداری ابری آوات
یکشنبه 19 شهریور 1402 17:21
یکی از اصطلاحات اداری که در نامه نگاری سازمانی کاربرد دارد، پاراف است. پاراف کردن نامه یکی از عملیاتی است که برای به گردش درآوردن نامه در سازمان انجام میشود و هم در نامه نگاری سنتی و هم در نرمافزارهای اتوماسیون کاربرد دارد. در این مقاله امکانات اتوماسیون اداری ابری آوات برای پاراف کردن نامه را بررسی می کنیم. با آوات...
-
امکانات نسخه جدید اتوماسیون اداری ابری آوات
یکشنبه 5 شهریور 1402 15:36
یکی از مزیتهای اتوماسیون اداری ابری آوات که باعث میشود کار کردن با آن راحتتر باشد، این است که برای به روزرسانی آن، هیچ کاری لازم نیست انجام بدهید. با هر بار وارد شدن به آوات، به جدیدترین نسخه آن دسترسی خواهید داشت و میتوانید تغییرات نسخه جدید را در یک پنجره ببینید. جدیدترین نسخه اتوماسیون اداری ابری آوات ، در روز...
-
در جریان باش! امکانات آوات برای پیگیری نامه ها
سهشنبه 24 مرداد 1402 14:26
امکانات آوات برای پیگیری نامه ها اطلاعات مربوط به سوابق نامه، اگر از اطلاعات خود نامه با اهمیتتر نباشند، کماهمیتتر هم نیستند! چون یکی از کارکردهای نرم افزار اتوماسیون اداری، امکان پیگیری نامه ها به صورت لحظهای و کنترل و نظارت بر فرایندهای داخلی سازمان است. اگر نتوانید پس از ثبت نامه در نرمافزار مدیریت مکاتبات،...
-
عوامل اثربخشی تیم و ۷ راه برای افزایش آن
چهارشنبه 18 مرداد 1402 10:25
دریافت بهترین عملکرد از گروهی از افراد، از جهات بسیاری شبیه به فرماندهی یک کشتی وایکینگ است! برای هدایت این کشتی نیاز به قدرت، مهارت، تجربه و بالاتر از همه چیز، انگیزه دارید. اما متأسفانه بیشتر تیمها حداقل یکی از این عناصر حیاتی را ندارند و در اقیانوس گم میشوند! تحقیقات نشان میدهد که کارهای روتین از جمله زمان صرف...
-
اضافه کردن کارمند به سازمان در اتوماسیون اداری ابری آوات
یکشنبه 15 مرداد 1402 11:13
در ادامه پستهای آموزش نحوه کار با اتوماسیون اداری ابری آوات ، در این پست نحوه اضافه کردن کارمند به سازمان توسط مالک سازمان را توضیح می دهیم . تفاوت کاربر و کارمند در آوات در اتوماسیون اداری ابری آوات، هر شخص حقیقی که یک حساب کاربری ایجاد کند و بتواند با نام کاربری و رمز عبور، وارد آوات شود، کاربر به شمار میرود. هر...
-
تاریخ نامه اداری و نحوه نوشتن آن در اتوماسیون اداری ابری آوات
شنبه 7 مرداد 1402 16:44
نامه نگاری اداری شاید در ابتدا کار سادهای به نظر برسد، اما موضوع این است که فقط شما نیستید! در یک سازمان بزرگ در هر روز، صدها یا هزاران نامه درون سازمانی و برون سازمانی تهیه، ارسال و دریافت میشود. هر چه حجم مکاتبات بیشتر باشد، رعایت اصول و استانداردهای نامه نگاری اهمیت بیشتری پیدا میکند. یکی از موارد مهمی که باید...
-
مدیریت جلسات کاری به سبک مدیران موفق
چهارشنبه 4 مرداد 1402 12:36
جلسات کاری ابزار مفیدی هستند که تیمها برای نظارت بر پیشرفت پروژه، بحث درباره ایده ها و حل مسائلی که میتوانند بر موفقیت تیم تأثیر بگذارند، از آن استفاده میکنند. اما بیایید با خودمان روراست باشیم: بیشتر ما از جلسات کاری بیزاریم! مدیران دیگر پی برده اند که داشتن یک برنامه پر از جلسات کاری، به این معنی نیست که شما...
-
نحوه بارگذاری پیوست نامه در اتوماسیون اداری ابری آوات
یکشنبه 1 مرداد 1402 13:14
معمولاً همه مواردی که گیرنده نامه باید از آنها مطلع باشد، در متن نامه ذکر میشوند. اما در موارد دیگری ممکن است نامه فضای کافی برای درج همه جزئیات را نداشته باشد، یا اطلاعات تکمیلی در قالبی تهیه شده باشند که قابل درج در نامه نیستند. مثلاً ممکن است در نامه به یک بند از یک گزارش استناد شده باشد، یا اطلاعات تکمیلی در قالب...
-
مدیریت زمان و افزایش بهرهوری با روش انجام دادن کارها GTD
چهارشنبه 28 تیر 1402 14:10
یک نظر نامحبوب: مغز ما برای ذخیره اطلاعات ساخته نشده است! وقتی ذهنمان مملو از کارهایی میشود که باید انجام بدهیم، انرژی کمتری برای انجام دادن آنها صرف میکنیم. روش انجام دادن کارها (GTD) هم بر همین اصل استوار است . روش GTD به جای تلاش برای ذخیره تمام اطلاعات در مغز، از یک سیستم پنج مرحلهای برای ثبت و فهرستبندی...
-
رونوشت و کاربرد آن در مکاتبات اداری و سازمانی
یکشنبه 25 تیر 1402 13:21
شرایطی را در نظر بگیرید که شما نامهای خطاب به فردی در داخل سازمان یا خارج از آن ارسال میکنید. مخاطب آن نامه، گیرنده اصلی آن است؛ بنابراین نمیتوانید آن را برای چند گیرنده اصلی ارسال کنید. اما لازم است افراد دیگری هم از محتوای نامه مطلع باشند یا اقدامی برای آن انجام دهند. در این شرایط رونوشت همان چیزی است که به آن...
-
چند راهکار ساده برای مدیریت ذهن شلوغ
سهشنبه 20 تیر 1402 14:06
مغز ما مانند یک ماشین انرژی زا عمل میکند. با وجود این که مغز تنها ۲ درصد از توده بدن را تشکل میدهد، ۲۰ درصد از کل انرژی مورد نیاز ما را مصرف میکند. فرقی نمیکند که در حال انجام دادن محاسبات مغزی باشیم یا هیچ فعالیتی انجام ندهیم، مغز همیشه در حال فعالیت است. وقتی متوجه این درگیریهای مغزی میشویم که هیچ فعالیتی...
-
سربرگ در مکاتبات اداری و ویژگیهای آن
یکشنبه 18 تیر 1402 11:19
سربرگ به کاغذهایی در ابعاد استاندارد گفته میشود که بر روی آن، نام و لوگوی سازمان، اطلاعات تماس، شعار تبلیغاتی و سایر اطلاعات (بسته به استراتژی سازمان) چاپ میشود و از آن برای مکاتبات اداری درونسازمانی و برونسازمانی استفاده میشود. سر برگ نشاندهنده هویت یک نامه اداری رسمی است و باعث امنیت نامه نگاری میشود. هر...
-
اثربخشی سازمان چیست؟ چطور یک سازمان اثربخش داشته باشیم؟
یکشنبه 11 تیر 1402 16:45
به عنوان مدیر یک کسب و کار، چطور متوجه میشوید که کسب و کار شما کارآمد است؟ معیارهای زیادی برای سنجش کارآمدی و موفقیت وجود دارد، اما امروزه مدیران کسب و کارها به اثربخشی سازمانی روی آوردهاند؛ مفهومی که مشخص میکند چگونه یک سازمان به طور موثر به اهداف تجاری خود دست می یابد. در این مقاله ضمن تعریف اثربخشی سازمان و...
-
مهارت ارتباطی در سازمان و نحوه تقویت آن
یکشنبه 4 تیر 1402 16:17
کارفرمایان همیشه مهارت های ارتباطی را به عنوان یکی از متداولترین مهارتهای لازم در آگهیهای شغلی در نظر میگیرند. بهبود مهارت های ارتباطی میتواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید و در بازار کار رقابتی امروز پیشرو باشید. در این مقاله ۱۰ مهارت ارتباطی در سازمان را مورد بحث قرار میدهیم و در ادامه راههای...
-
نمودار سازمانی و اهمیت و مزایای آن در سازمانها
یکشنبه 4 تیر 1402 13:22
تصور کنید که وقتی کارمند جدیدی وارد سازمان شما میشود، مجبور باشید همه سمتهای سازمانی و سلسله مراتب آنها را برای او توضیح بدهید. یا این که مشخص نباشد در سازمان شما هر کارمند باید به چه کسانی گزارش کار بدهد. حتی فکرش هم آزاردهنده است! نمودار سازمانی ابزاری است که قرار است این کار را برای شما انجام بدهد. این نمودار...
-
اصول و فنون نامه نگاری: چطور یک نامه تاثیرگذار بنویسیم؟
یکشنبه 28 خرداد 1402 11:45
در وبلاگ آوات بارها و بارها گفتهایم که نامههای اداری، رسمیترین شکل نامه هستند و باید در نگارش آنها دقت زیادی به خرج بدهید. شما که نمیخواهید یک اشتباه تایپی یا یک خطای نگارشی اعتبار شما را به عنوان یک مدیر زیر سوال ببرد! اما این کافی نیست. مهم است که بتوانید نامهای بنویسید که بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب ایجاد...
-
تئوری چهار شعله و حفظ تعادل در زندگی
چهارشنبه 24 خرداد 1402 10:24
ما فقط ۲۴ ساعت در روز فرصت داریم، بنابراین زمان و انرژی محدودی برای اختصاص دادن به همه جنبههای زندگی داریم. وقت کم می آورید؟! از آرزو کردن برای وقت بیشتر دست بردارید و کارهایتان را کمتر کنید! این همان چیزی است که تئوری اجاق گاز چهار شعله از شما میخواهد. در این پست میخواهیم ببینیم چطور میشود بین کار و زندگی شخصی...
-
پروتکل ece چیست و چه کاربردی در مکاتبات اداری دارد؟
شنبه 20 خرداد 1402 13:22
در مقالههای دیگر آوات در مورد اهمیت استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری در سازمان نوشتهایم. در این مقاله در مورد پروتکل ece و اهمیت آن در سیستم مدیریت مکاتبات اداری نوشتهایم. با آوات همراه باشید . چرا به پروتکل ece نیاز داریم؟ با توسعه نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سازمانها به استفاده از این ابزار سازمانی برای...
-
دبیرخانه چیست و چه نقشی در مدیریت مکاتبات دارد؟
چهارشنبه 17 خرداد 1402 12:26
کافی است فقط یک بار سر و کارتان به یک سازمان دولتی افتاده باشد، در این صورت کلمه دبیرخانه به گوشتان خورده و میدانید کار آن چیست! اما نرم افزار اتوماسیون اداری معنی و مفهوم دبیرخانه را به کلی متحول کرده است. دیگر قرار نیست کارمند دبیرخانه را ببینید که دفتر اندیکاتور را زیر بغلش زده و از این طبقه به آن طبقه میدود! در...
-
شماره نامه و نحوه شماره گذاری نامههای اداری در آوات
سهشنبه 9 خرداد 1402 12:13
نامههای اداری، رسمیترین شکل نامه و حافظه هر سازمان هستند و در نگارش آنها باید دقت زیادی به خرج بدهید. هرگونه خطا در تدوین یا ثبت آنها در سیستم اتوماسیون ممکن است عواقب زیادی در پی داشته باشد. صرفنظر از این که از سیستم سنتی و دستی برای مدیریت مکاتبات استفاده میکنید یا از نرم افزارهای اتوماسیون، یکی از اصلیترین...
-
OKR چیست؟ سیستم هدف گذاری گوگل را بشناسید!
شنبه 6 خرداد 1402 12:08
در ادامه سری مقالات آوات در مورد هدف گذاری و استراتژیهای هدف گذاری، در این مقاله در مورد مدل OKR نوشتهایم. تعیین OKR یکی از روشهای مدیریت سازمانی است که شرکتهای بزرگ بینالمللی از گوگل گرفته تا آمازون، از آن به عنوان ابزاری برای تعیین اهداف سازمانی و تحقق آنها استفاده میکنند. روش OKR به مدیران سازمانها کمک...
-
پنج نامه مهم تاریخ که سرنوشت بشر را تغییر دادند!
یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 12:11
این روزها ما برای ارسال یک پیام که از قضا ممکن است اهمیت زیادی هم داشته باشد، یک اپلیکیشن پیامرسان را باز میکنیم و با تایپ کردن یک پیام کوتاه، مخاطب را از پیام مطلع میکنیم. اصلاً هم بعید نیست که روزی کل پیامها را از دست بدهیم و هیچ ردی از آن پیام باقی نماند. اما در روزگاری نه چندان دور، یک نامه مهم میتوانست مسیر...
-
پیرو، بازگشت و عطف؛ سه اصطلاح رایج در نامه نگاری اداری
دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 11:52
نامه نگاری اداری و مکاتبات سازمانی گاهی از کلمهها و عبارتهایی استفاده میشود که ریشه در زبان عربی دارند و گاهی درک مفهوم آنها ممکن است ساده نباشد. مثلاً ممکن است در یک نامه اداری از شما بخواهند که بررسی و مداقه نهایی را به عمل بیاورید و نتیجه غایی را اعلام نمایید! و شما ندانید که دقیقاً چه کاری باید انجام بدهید! در...