راهکار ابری آوات

ارائه دهنده نرم افزار سازمانی و اتوماسیون اداری در فضای ابری

راهکار ابری آوات

ارائه دهنده نرم افزار سازمانی و اتوماسیون اداری در فضای ابری

دورکاری و نکاتی درباره آن: به عنوان یک کارفرما چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

دورکاری یکی از مفاهیم نسبتاً نوین در بازار جهانی کسب و کار است که نوع جدیدی از ارتباط میان کارمند و کارفرما را تعریف می‌کند. در این تعریف، کارمند به جای این که هر روز در محل کار حاضر شود، در خانه یا هر جای دیگری کار می‌کند و حجم کاری را که برای او تعریف شده، انجام می‌دهد. صاحبنظران علم مدیریت بر این باورند که دورکاری مزایای زیادی هم برای کارمند و هم برای کارفرما دارد، اما در عین حال در صورت بی‌توجهی و در نظر نگرفتن جزئیات، می‌تواند به ضرر کارفرما تمام شود.

شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما در عمل اینطور نیست! دورکاری فقط به معنی ماندن در خانه به جای مراجعه هر روزه به دفتر کار نیست. اجرای این استراتژی هم برای کارکنان و هم برای صاحبان کسب و کار، سختی‌هایی به دنبال دارد که با راهکارهای نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و مدیریتی می‌توان به آنها غلبه کرد. در ادامه نکات مدیریتی دورکاری را با هم مرور می‌کنیم:

  • افراد تیم خود را برای دورکاری تجهیز کنید
  • با افراد تیم خود در تماس باشید
  • از تجربه کردن هراس نداشته باشید
  • سازماندهی کردن را فراموش نکنید
  • در فواصل مشخص استراحت کنید
  • خودتان را به ساعت اداری محدود نکنید
  • امنیت را فدای دورکاری نکنید

دورکاری یک شمشیر دولبه است! اگرچه راه‌حل بسیاری از مشکلات سازمانی است و هزینه‌های سازمان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد؛ اما در عین حال در صورتی که درست مدیریت نشود، ممکن است بازدهی کارکنان و در نهایت سازمان را کاهش دهد و شما را از هدفتان دور کند. متن کامل مقاله را در وبلاگ آوات مطالعه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد